Instrukcja ma na celu zilustrowanie rozbierania i smarowania pedałów Shimano PD-M540. Z racji swojego podobieństwa sprawdza się też w 100% przy pedałach PD-M959, PD-M970, PD-M520, PD-M770 oraz innych pokrewnych. Czasami tylko odkręcenie osi od korpusu trochę się różni, ale w środku to większość pedałów shimano to to samo. Pewne modyfikacje nastąpiły dopiero od roku 2014 w modelach PD-M980 i PD-M9000. Potrzebne będą narzędzia: klucze płaskie: 17mm, 10mm, 6mm.

Najpierw trzeba ściągnąć oś, w tym celu używamy klucza płaskiego nr 17mm (w niektórych modelach pedałów shimano- np. PD-M520 potrzeba klucza wielowypustowego shimano TL-PD40) . Odkręcamy przeciwnie do strzałki obok ‚tighten’, czyli w prawym pedale zgodnie ze wskazówkami zegara, a w lewym na odwrót. Trzeba uważać, bo ta część jest zrobiona z aluminium, więc łatwo ją obrobić- nie radzę używać kombinerek. W pewnym momencie odkręcania poczujemy opór- nie ma co się przejmować, tylko trzeba cisnąć 🙂 i ośka już powinna zejść…
Najpierw trzeba ściągnąć oś, w tym celu używamy klucza płaskiego nr 17mm (w niektórych modelach pedałów shimano- np. PD-M520 potrzeba klucza wielowypustowego shimano TL-PD40). Odkręcamy przeciwnie do strzałki obok 'tighten', czyli w prawym pedale zgodnie ze wskazówkami zegara, a w lewym na odwrót. Trzeba uważać, bo ta część jest zrobiona z aluminium, więc łatwo ją obrobić- nie radzę używać kombinerek. W pewnym momencie odkręcania poczujemy opór- nie ma co się przejmować, tylko trzeba cisnąć... i ośka już powinna zejść...

Mamy już odseparowaną ośkę, teraz trzeba rozebrać łożyska (lub tylko zlikwidować luz jeżeli smar jest czysty). Są 2 łożyska po 12 kulek każde. Kulki maja rozmiar 3/32
Mamy już odseparowaną ośkę, teraz trzeba rozebrać łożyska (lub tylko zlikwidować luz jeżeli smar jest czysty). Są 2 łożyska po 12 kulek każde. Kulki maja rozmiar 3/32

Rozłożyliśmy, to teraz trzeba złożyć :). Na ośkę (swoją droga dość ciężką, bo aż 50gram) nakładamy uszczelkę 1 (wejdzie w specjalny rowek. Następnie nasuwany część 2. Teraz bierzemy trochę smaru i smarujemy dolną bieżnię wciskając na nią 12 kuleczek…powinny się same trzymać. Na jedną krawędź tulejki 3 też nakładamy smar i możemy już ją nasadzić na ośkę. Teraz tylko trzeba zakręcić nakrętkę 10mm wytrzeć nadmiar smaru i skontrować nakrętką 6mm…oczywiście na tyle ciasno aby nie było luzu i na tyle luźno aby nie było za ciasno…no każdy wie o co chodzi :))). No i kończymy dzieła nakręcając oś na korpus.
Rozłożyliśmy, to teraz trzeba złożyć :). Na ośkę (swoją droga dość ciężką, bo aż 50gram) nakładamy uszczelkę 1 (wejdzie w specjalny rowek. Następnie nasuwany część 2. Teraz bierzemy trochę smaru i smarujemy dolną bieżnię wciskając na nią 12 kuleczek...powinny się same trzymać. Na jedną krawędź tulejki 3 też nakładamy smar i możemy już ją nasadzić na ośkę. Teraz tylko trzeba zakręcić nakrętkę 10mm wytrzeć nadmiar smaru i skontrować nakrętką 6mm...oczywiście na tyle ciasno aby nie było luzu i na tyle luźno aby nie było za ciasno...no każdy wie o co chodzi :))). No i kończymy dzieła nakręcając oś na korpus..

Komentarze